|~sape klik dia comey~|

Sunday, November 21, 2010

|~satu hari pada suatu masa di hari raya korban part 2 = akhir~|

raya aji 2010....
tanggal 9pagi, aku bangkit dari ketiduran.... akibat dari kejadian itu, mabunda telah g ke mesejid area rumah aku jek.... sama la cam tahun lepas... ngeeee.... ape punye malang bertuah la mabunda dapat anak cam aku nie... oke-oke, nie aku sertakan beberapa auta fakta yang tulen tuk menjadi santapan mata..... sila jangan contohi akhlak aku yang baek hodoh nie....


terdapat beberapa fakta yang berbeza dari tahun lepas... hehehhe...


1. 2010: aku bangun dengan perasaan bersalah & tak puas tido... tak tau la nape jadi gitu....(lagi mau tanya)
    2009: aku bangun dengan perasaan tak bersalah sebab aku memang di beri sebab tuk tak pegi mesejid...


2. 2010: aku bangun terus makan nasi + rendang ayam walupun belom mandi... 
    2009: bangun pastu terus mandi sebab nak balik & makan kat kampung jek...


3. 2010: beraya bertiga jek... huhuhu.... kurang kaseh sayang...
    2009:  beraya berempat sebab dak makekanda dua-dua ada kat rumah... so semangat nak lebey la... (bajet dapat wet raya banyak la walopun raya aji jek)


4. 2010: bunda pegi semanyang raya dengan makekanda.... aku jek tak pegi... 
    2009: bunda pegi sorang jek..... *saje nak bagi bunda peluang berramas mesre ngan orang len plak....* hahahaha... (kukuh tak reason nie?)


5. 2010: majoriti anak-anak atuk ngan wan berkumpul. so kitorang baca yassin & wat tahlil kat kubur...
    2009: banyak yang beraya kat rumah mertua....


6. 2010: aku cuti 3 ari jek... sangat sedey oke,,,, huhuhuhu...
    2009: 5 hari non-stop aku cuti... ngihahahaha.... heavennnnn~~~


yang nie plak fakta persamaan raya aji tahun nie ngan raya aji tahun lepas:

  1. balik dua-dua kampung.... kampung dekat katenyeeee~~ (mak = melaka & arwah ayah = Negeri sembilan)
  2. tak pegi semayang raya balik semanyang raya kat kampung...
  3. lepas jek balik dari kg negeri sembilan, terus jalankan tugas selaku ketua lanun mencolik kazen-kazen pegi koke... sanggup oke jadi driver... *ade mak buyung pon join, seb bek tak terberanak kat situ*
  4. still balik lewat dari koke walupon janji nak balik awal....

okieeeeeeeee, cukop-cukop menjatuhkan saham memburukkan diri sendiri.... kang sume nak ngutok aku... sedey tau takkkkkkkkkkkk.... hahaha.... 


p/s: bukti-bukti tidak dapat di sertakan... nanti makan diri sendiri plak.


kejadian sebenar: aku tau bughok beno pangai aku kan....
huhuhuhuuuuuu.......... raya pon abis dah, sooo cite raya balik tahun depan ek.... kot la aku dah berubah tahun depan kan... ngeeee~~

0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~