|~sape klik dia comey~|

Wednesday, November 24, 2010

|~teringinnyeeeeeee lahai nak maen.............~|


penah tak tetibe terpikir samting yang kite boleh wat, tapi keadaan tak ngijinnin??


huhuhu...
aku sokmo tepikir nak wat sume ni time aku kesorangan...
tetibe jek rase teringin sangat yang bergelora meluap-luap....
nak di tunaikan malu & pastinya orang keliling aku esp. mabunda akan memaki hamun kow-kow punye kerana malu.... silap-silap taknak ngaku anak.... pada ketika tue jek la....


apekah keingingan aku itu???
aku teringin sangat nak men guli yang dalam kotak pastu baling2 die kuar...


bertukarrrrr!!!

hoyeahhhh~~~ (adik baju merah)
ni cam maen guli lobang...
baek punye aimmmm~~~


bezanya, aku dulu men guli tue dalam kotak.... dorang nie dalam bulatan.... nak main die kene kat tanah @ pasir... atas simen tak boleh, nanti guli tue pecah & tak reti benti... kat hujong plak ade 1 garisan...


cara bermain:-
abaikan kehodohan gambo nie.. =__="



  1. lukis kotak & garisan..... sume lukisan kat tanah nie kitorang gune ranting jek lukis... hahaha... (abis kretif la tue)
  2. pastu duk bakang kotak yang simpan guli taruhan tue, then baling lepas ke garisan....
  3. kalu xlepas @ paling jauh kire last la n yang lepas n dekat ngan garisan, die 1st @ sape dapat lentum (hantuk) guli orang len, die akan jalan 1st gak.. (agak fenin di sini)
  4. lepas tue, kene la dapatkan lesen dengan cara mengeluarkan sebiji guli dari dalam kotak... just 1!!!
  5. dah ade lesen pastu baru boleh bunuh guli orang len...
  6. sape yang last mati, die la juara.. (kompom la aku kan orangnye yang juara tue) ngiahahaha~~~



kalu la mereka nie geng aku...


masa zaman kegemilangan aku dulu,
aku dah kumpul penuh seTIN susu yang saiz beso tue....
hebat tak??? wink... wink....

tapi last-lastnye, kazen aku hentam wat men congkak pastu ilangkan....
sangat sedey oke~~~

sooo...
ade sesape tak bani open land *table xsesuai men guli nie* tuk lawan...?? lokasi serah padaku~~
ngiahahaa.... gian dah nie....


kejadian sebenar: sungguh aku teringin nak maen... sila la ajak aku kalu sesape nak men tapi takde kawan....   TT_____TT

2 comments:

hestyrezyuda on November 24, 2010 at 11:24 AM said...

wakakakaakaka..

aku ada dol... asal ko tak penah ajak??? hahahahaha

ssyyyhhhhhhh.. diam2 jgn heboh2 jatuh market aku as a oldbie M2... wakakakaakakka

zaaaaaaaaaaaaaass..!! pllliiiinnnngggggggg..!~

aji on November 24, 2010 at 1:58 PM said...

husihhhh...
mima??? sungguh aku baru tau...
aku gak terlupa zaman kite membesar sama...
jojom men kat dataran 1 mesia...
amcm????

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~