|~sape klik dia comey~|

Thursday, November 18, 2010

|~satu hari pada suatu masa di hari raya korban part 1~|

Selamat Hari Raya!!! Maaf Kezahiran Aku Pohon~~

scene 1:selamat hari rayaaaa... hari untuk kita bersuka riaaa....
scene 2: alangkah riangnya... dihari yang mulia... kita semua berhari raya~~~
scene 3: berlalu la sudah ramadhan.... huishhhhh!!! 

psttttt~~~ scene 3 tue, sila abaikan.... tak perasan camne boleh termasuk dalam senarai.... huhuhu....
pose pon 3 ari lagi tak ganti, dah ingat nak suruh ramadhan berlalu plak... ape masalah aku sebenarnya nie ek???
adoyaiii...


dah dah, nak cite pasal raya nie....
kang mau cite nie belayar sampai ke zimbabwe punye tahap merepek die...

neway, rini kan raya korban kan... mesti ramai yang bekorban...
heaven oke dapat daging free... yang paling tersenyum lebau, kompom la mabunda tershenta... 
sebabnyeeeeee~~~
mabunda memang tak makan daging lembu tino.... tak tau la camne mabunda kenal pasti daging tu dari jantan @ tino.... mungkinkah melalui DNA? kagum gak aku kekadang... boleh la mabunda nie keje ngan CSI tulun cek DNA.... ngeeeee...


kalau kamoo bijak bistari, yang mana jantan, yang mana betina?? 

buktikannnnn~~ ngiahahaha


cite pasal korban nie, pastila ade yang kene pancung sembelihkan?????
aku ade masalah ngan aktiviti yang satu nie.... emosi aku boleh terganggu kalu menghadiri upacara penyembelihan yang di jalankan secara live.... nangis aku oke!!! di ulangi menangis!!


sume nie berpunca masa zaman aku berhingus bebudak dulu, masa tue rumah pak menakan aku wat kenduri kawen @ samting la... tak hengat la plak... tp yang pasti memang ade sembelih lembu la... as budak comey kecik, semangat ingin tau aku tue sangat meronta-ronta, so aku pon pegi la menjoinkan diri tengok dak2 laki tengok orang sembelih lembu.... 
mase tengah wat persiapan (asah pisau) aku pon g la kat lembu tue, then tengok lembu tue nangis... haaaaa,penah tengok tak????? 


gini la sikit lebey kurang rupenye... (sumber inche google)
zoom tang mata lembuuuu...


oleh sebab (huishhh ayat koooo) aku mase tue still dak kecik yang maseh luhur murni dan inesen, aku pon terasa lembu tue tengah bagitau dan mintak tolong aku lepaskan die sebab die tak nak dan tak rela lagi tak redha kene sembelih... aku pon ngan muke comey cite ngan arwah ayah aku dengan berbekalkan harapan yang tinggi dan jitu sebab aku keciankan lembu tue... so ayah aku pon suro aku jangan tengok... tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... sebab aku nie kategori durhaka degil, aku duk gak terpacak kat situ... lepas jek lembu tue kene sembelih, aku terus nangis tengok lembu tue mengelupur nak abiskan nyawa die...  TT___TT


huhuhuu.... TT____TT

(duk lap ayor mate sendiri)


orang kate, kalu kite sedey dan kecian tengok binatang mati kite tak boleh makan daging die... (sumber tak pasti keshohihan) jenis aku nie, mana nk makan saman... aku baham gak bile dah masak... ngeeee~~~ al-zolimunnn!


tapi memang sampai sekarang tak boleh tengok binatang (bukan serangga) mati.... harus aku berduka lara sampai ke tiduran... apatah lagi sekor binatang yang comey cam kuceng @ arnab.... penah jek aku deman kot sebab kuceng aku mati.... 


aku ingat, nanti aku nak keje ngan WWF. nanti dapat la aku beramas mesre ngan haiwan. 
ngeeeee.... doh la,nak g merancang resepi tuk diberi kepada mabunda untuk juadah esok....




kejadian sebenar: sila la bagi aku daging free bebanyak. aku terima ngan perot yang redha.. wat cam kate pepatah, kecik tapak tangan, perut aku tadahkan~~~

0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~