|~sape klik dia comey~|

Tuesday, August 16, 2011

|~sayang sama mereka cinta hati beta~|

3
holaaaaaaaaa~~~
lama tak berupdet berkemas beloq nie....
so sempena raya yang dah makin mampir ni, elok la kiranya aku ngemas sikit-sikit kan...
buang abuk & ejas mana yang terlari alignment dia.

adeh la... 
selama ni bukan takde bende nak cite tapi tue la, malas menguasai diri.
sebelom pose ritu boleh la aku salahkan setan hasut aku...
tapi bile bulan pose nie aku nak salahkan sape???
terpakse la aku salahkan nafsu MALAS aku nie ha...

syuh.. syuh... syuh...
nyah ko dari sini MALAs....
aku tak sudi nak beramas mesre dengan ko!!
ke aku nak salahkan mase???
yela sebab mase yang  tak bagi keizinan.... *still tak nak ngaku salah*

membalikkan diri ke tajuk nunnnnnn *sambil muncung-muncungkan bibir* kat atas...
ecewahhhhh... bershenta ati di bulan pose....
haippppp~~~ ini serius!!!!
babab kat montot kang baru tau!!! bese diaaaaaaaaa!!!

tapi rasenye, shenta aku nie shenta tak terhalang punye la....
bershenta ngan mak & ayah haruslah tak salahkan...
nak pegang tangan polok ciom pon dah tentu-tentu tak berdosa...
dan yang paling pasti, kompom shenta tue tak bertepuk sebelah tangan dan di balas....
baru namanya shenta sampai syurga.... *insyaAllah*

sangat beruntung la sesapa yang masih ade mak ayah...
bile raya gile bererti punye la.
yang kurang waras jek tak balik raya ngan sengaja.... diulangi ek, DENGAN SENGAJA....
bukan kes sebab tak dapat cuti @ duk kat obersi tue...
tue len kes... dorang nie kompom menangis punye bile pagi raya tue tak balik kampung...
pastu gile bersyukur walupon dapat balik raya ke 4 skalipun....

ni kes yang cuti dapat dah, tapi still tak nak balik beraya....
heboh nak pegi ngedate la, balik kg awek/pakwe la...
nak pegi bercuti kat luar negara la....
adeh laaaa~~~

cuba pikir yang dah takde sesape kat dunia nie...
tangan sape ko nak salam mintak restu???
sape yang nak cium ubun-ubun/dahi ko pepagi raya???
dengan sape ko nak merengek bile kene kejut pepagi...
yang dah kawen tue oke la... tapi tue pon len aura die....
yang belom???

aku rindu jek nak salam tangan arwah ayah...
buka pose sesama...
malam raya duk bakar lemang sesama sambil men mercun & bunga api...
anyam ketupat sesama walupon aku tak penah berjaya pon ayah still ajo....
cari kayu api sesama...
tolong mak iron baju ayah...
rindu nak dengar ayah melatah, ketawa, marah nasehat & semua pasal ayah aku rindu....
teringin nak ulang semua tue balik tapi aku tau tak mungkin dapat punye...

yang aku dapat, 
bila rindu nak pegang ayah, tu la batu nisan yang ade name arwah ayah aku pegang....
bila rindu nak jumpa ayah, gambar jla aku dapat tengok...
bile nak sangat borak ngan ayah, doa jla yang aku dapat bagi...

tapi aku tau n patut bersyukur sebab aku still ade mak....
aku still boleh salam, cium, mintak maaf, borak dan segala-segalanya ngan mak...
aku masih boleh beraya dengan mak....
masih terasa bila sakit mak jagakan....
wat sumenye dengan mak...
aku bersyukur sangat....

sebab tue la aku cinta mati sama mereka....
aku tau mak & arwah ayah pon cinta mati sama aku & abang-abang aku...
takde sape pon yang mampu bagi cinta mati yang paling ikhlas camtu walupon suami @ isteri @ bf @ gf ko....

cam lagu nie, aku dapat bayangkan camne payah & susahnya mak & arwah ayah besarkan aku 3 beradik....
tak pernah sekali pon mak & arwah ayah tak belikan kitorang baju raya,,,
tiap tahun ade jek baju baru tuk kitorang...
kitorang just pakai tunjuk jek mana baju yang kitorang nak & sikit pon tengok tag harga...
yang kitorang tau, kitorang nak baju tue....
mak & arwah ayah tak pernah bersungut...

tapi sekarang bile masing-masing dah bekerja & beli barang sendiri...
baru sedar camne payahnye mak & arwah ayah nak kumpul duit tuk belikan kitorang persiapan raya...
bukan tuk sorang, tapi tuk semua...
tak tau la kalu kitorang mampu wat cam yang mak & arwah ayah buat tk kitorang...

______________________________________________________________________________

video

Salam Aidilfitri Ayahanda dan Bonda
Terkenang Di Ketika Itu
Ku Dimanja Dan Disayang Selalu
Apa Saja Kemahuan Diri
Akan Cuba Dipenuhi

Walau Hidup Dalam Kesukaran
Kau Kan Cuba Untuk Membahagiakan
Demi Anak-Anak Yang Tersayang
Kau Berdua Kan Berkorban

Tetapi Baru Kusedari
Tidak Mungkin Kan Terbalas Budi
Pengorbanan Mu Tiada Ternilai
Hanya Tuhan Kan Membalasnya
_____________________________________________________________________________

 kejadian sebenar: dalam mode keinsafan dan penuh kesedaran serta kasih sayang...








 

mak-mak jemah~~~