|~sape klik dia comey~|

Monday, November 30, 2009

~~~kejadian mase cuti~~~



hahaha.....
nk share la cite yg dah jadi sepanjang aku cuti from rabu til smlm....

rabu: ari cuti tp merajinkan diri g opis kawan... (sile bace entri b4 nie kalu xcaya) tarak tipooo punya la... kak ila plk datang dari kuantan tuk ambik kete.... tapi aku xdpt nk g sb banyak tanggungjawab (chechewahhhh) bese la aku nie kan ade hanye tuk jalankan tanggungjawab jek... kalu xtanggung pon still gak kne jawab... mencikkkkk.,,,,

khamis: kak ila msej ajak g bawak jalan2 melaka ( time nie die dah dapat mebi grey die tue. tue yg ajak aku ngabiskan minyak kete aku tue)... aku pon ngan rajinnya mengejutkan kekanda aku tuk temankan aku jenjalan,,, even kat kg tgh wat gotong royong sb nk beraya sakan, tp kesah plk aku kalu bab jalan2 nie...
kak ila plk punya la byak tmpat menarik kat melaka nie, boleh plk die request nk g mydin????
di ulangi MYDIN!!! aku nie pon bawak la die g MYDIN, di ulangi sekali lagi MYDIN (ke nk kne bold name tmpat tue?) kat mitc yg beso tue....

(ni la tmpt yg aku sebut tue.... meh aku bold skali n kale2 skit MYDIN)

dgn aku belom bergaji, aku tgok jla sale2 yg ade dgn penderitaan n lelehan air mate.. T_T
pastu kul bape tah anto kak ila g ambik laki die kat MC... mukan mati cepat tatapi melaka central...
pastu aku mengofferkan diri tuk anto kak ila spai tol simpang ampat sb laki die kate xtau jalan n g klakar plk kak ila nk pollow montot bus tuk balik ke kg halaman ngan mebi baru die.... (aku ngan penuh kesopanan n kesusilaan x izinkan takut kete comot kne asap bus)

jumaat a.k.a hari raya: aku dgn penuh bergaya n xsnonohnye la bgun tepat2 kul 9.30 pg ngan rase xbersalah pade mak aku yg terpakse solat sunat kat masjid rumah aku jek..... seb bek mak aku paham ank dare mak yg sorg nie xlepas solat sb die seorang anak dare..... then lepas jek mak n kekanda aku kelik dari mesejid, ktorg terus balik kg.... g kubur2 org2 yg terSHENTA pastu balik rumah tua kat kg tue.
aku selaku ketua lanun pade hari raya aji tahun nie telah merancang xtvt yg paling xberpekdah yakni g men boling n pastu g karoke.... dengan muke bergaya lagi xde perasaan aku mencolek kazen2 aku join n pow dorg suro banje minyak kete.... hakhakhak.... (bile balik lambat siap ajo kazen2 aku masuk karekter muke sedey n kekenyangan sb nk bg alasan yg lambat sb g makan kenyang dulu) sume aktiviti jaat aku tue berjalan ngan lancar n jayanya,,,,

sabtu: cuti yg ke 4.... name jek cuti tp xdenye la aku lekat kat rumah.... pagi2 lagi dah kne roger ajak kuar.... aku yg dah memang kaki ngayau nie pon ape g... redah jek ngan berani n machonya.... mula2 g JJ pastu tgok xde mende nk wat sb boring..... ade la seorang sdari nie cadangkan kami g zoo.....
aku yg tgh blur2 ayam nie pon angguk jek sb bukan aku driver sambil memerhatikan WANG yg berada dlm beg.... berlinangan  air mate pon ade gak, tp sb nk nmpak perkase aku gagahkan jek kaki aku nie g bayo wet tiket zoo... mule2 nmpak 10 hengget gege tiket tue, tp bile bayo tibe2 jek jd 7hengget.... aku siap gunakan belen wet tiket tue beli air mineral n jambu tuk sedekahkan kat tekak aku nie... pas jek abis melawat sdare sdari hewan dlm zoo tue aku yg dah kekurusan n berendam peloh nie pon kuar dari rumah sewaan tue menuju ke pantai puteri dgn hajat akan dapat mencari sedua org putera milik si puteri tue tetapi hampa (smbil nyanyi lagu hampa atiku n makan kedek n pisang gorang) lepas jek sesi meluahkan kutukan n ngumpatan.... kami nekad tuk balik sb bondaku telah mengKOL aku ckp kat rumah dah ujan n hari bakal senja... (sampai kat rumah xyah la cite ek)

(inilah tempat kejadian tp aku xduk cini la. aku duk kat tembok jek
sb time tue perahu nie xde tuk aku duk)

ahad a.k.a cuti terakhir: ari nie ari lepak rumah sedunia sambil memuhasabah diri yg terase malas tuk kje esok (ari ni).... sepanjang ari duk men game, makan n nyanyi jek ikut lappy tue spai lappy tue pon hang duk dgr sore aku..... pintu rumah sampai menyeru2 aku tuk melintasi dirinya... tp aku rase seruan bantal aku g syahdu...  so spai tido pon aku xkuar2 rumah.....

itulah peristiwa @ kejadian pelik @ misteri yg jdi sepanjang 5 ari cuti....



kejadian sebenar: aku nk tambah cuti g sebenarnya....

0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~