|~sape klik dia comey~|

Friday, December 4, 2009

~~sharing is caring~~



ermm.....
tingin nk share sumting yang aku rase aku kne share ngan sume org...
mase tue aku tgh wat intersesi (dak2 itm tau la kot),
dtg la 1 ujian yang maha hebat bagi aku sorg dak bese nie....
time tue aku xtau nk ngadu ngan sape even kat roomate...
(sb time tue aku rase dorg cm semut jek)
ngadu ngan bonda plak aku dah wat tp still xtenang...
lastnye aku nie yang dah hilang punca terus la capai mp4 aku yg banyak lagu2 merepek tue...
at last mase duk dgr lagu2 yg di shuffel tue, tersinggahla plk kat lagu nie....
then tibe aku rase sumting la....
ni la lagu tue.....


ERTI SYUKUR

Lafazkan kalimah syukur
Lafazkan kalimah itu

Alhamdulillah...


Segalanya yang ku kecapi
Adalah milikMu Ilahi -Tuhan Maha Pemurah-
Tak kan terbalas walaupun sebesar zarah


Kenikmatan yang bertandang
Terkadang tidak dihiraukan - Lepas dari pandangan -
Dan bila hilang barulah dikesalkan


Adakalanya aku hanyut
Adakalanya aku terlupa
Adakala aku leka
Ampunilah...

Kerana ku manusia
Lemah dan tidak berdaya di sisiMu
Seringkali terlupa nikmatMu
Datang tiada jemu

Bila terhimpit mulalah
Mencari dan menyebut namaMu
Barulah merasai makna sebenar erti syukur
Syukur atas rahmatMu


Adakala ku hanyut
Adakala ku lupa
Adakala ku leka dan adakala ku alpa
Kerana ku manusia
Lemah dan tak berdaya
Seringkali terlupa nikmat yang Kau kurnia
Ku bersyukur ya Tuhan
Segala pemberian
Walau luas lautan
Bukanlah perbandingan
Ku tingkat keimanan
Ku gilap ketaqwaan
Sebagai perlambangan
Terima kasih ku Tuhan


Onak duri kehidupan
Jatuh bangun sendirian
Ada hikmah yang tersimpan
Yang menguji iman


Bersyukurlah selalu
Sentiasalah redha dan menerima
Tiap ujian tiba bukan diminta
Sebaliknya Allah Maha Mengetahui


Kan ku bertasbih selalu
Bertahmid berzikir padaMu
Sebagai tanda ku nilai
RahmatMu Tuhan


Aku bersyukur Ya Allah
Segala pemberianMu pada ku
Seluas lautan pun bukanlah jadi ukurannya
Memang tiada bandingan

Segalanya yang ku kecapi
Adalah milikMu Ilahi -Tuhan Maha Permurah-
Bukan miliku pinjaman sementara
Syukur Alhamdulillah


Sesungguhnya solatku,
Amalku, hidupku, matiku
Kerna Allah yang satu
Kuserahkan segala harta jiwa dan raga
Sebagai tanda cinta
KepadaMu Yang Esa


lepas jek dgr lagu nie kan, aku rase cm idop aku nie jaat jek....
xpnh bersyukur....
then lepas jek kejadian tue aku sentiasa ingt pesanan dlm lagu nie....
tp smlm mase duk ngabiskan mase kat rumah,
tibe2 jek aku dgr lagu nie lepas 2 tahun aku xdgr....
so aku rase aku nk la share skit kan...
bnde baek....
gpon sharing is caring rite???
sekurang2nya aku pegang pesanan lagu nie skrg ati n jiwa aku tenang sokmo....

dah2 dak somot,
payah kalu dak somot nie tetibe jadi dak bek....
neway enjoy k.....

kejadian sebenar: memuhasabah diri yg tgh mengoi nie....

0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~