|~sape klik dia comey~|

Friday, January 21, 2011

|~diculik & dipaksa (siri 1)~|

pepagi buta hp aku yang memang duk silent time aku cuti dah begegau dek mesej & kol dari alien 2 orang nie... (alien 2 orang ke?).... tapi aku malas nk angkat @ return kol & mesej sebab malas bukak mate...
bio jek.... hahahaha... sape suh ngacau pepagi....

tapiiiiiiiiiiiiiiii..... bile dah bebetul bukak mate baru la aku duk reply mesej dorang... mesej jek oke bukan kol... wat abis kedit jek... ngiahahah~
time tue belom mandi & gosok gigi lagi....
hambekkkkk!! tak kose mak noq~~~~
pastu mak nenek sorang nie a.k.a kina  ngan tak rase bersalah gune no opis die kol aku & bagitau dak rose warded sebab penyakit yang lama tue kat sepital melaka....
terasa sedey plak sebab die baru jek sebulan lebey kawen & tengah peknen....
mesti susah nak decide either baby @ diri sendiri yang nak kene let go~
selalu tengok kat tibi jek, nie depan mate sume tue jadi... harusla sangat sedey....

muke depan sepital melaka (google)
so deal punye deal kitorang decide nak pegi lepas aku balik dari alor gajah...
dalam pukul 4 gitu aku & arina sampai kat rumah kina serentak (rumah orang ngulau keje).
siap beam lampu lagi sebab nak bagitau die kat bakang aku...
naseb baek la mabunda yang bawak keta time tue, kalu aku memang dah kompom selipar kat dahi.... :-P

dah siap sume gerak... sampai jek sepital paking abis dah... 

al-fenuh padat
ronda punye ronda tak gak jumpa... lastnye letak kat bawah.... sempat gak la keta arina bunyik prakk... dah bercalau!!!

kat sini la kitorang paking...
alaaaa yang dekat ngan bilik mayat tue..... 
jeng jeng jengggggg~~~~
b4 naek tue kitorang pegi la beli makanan lebih kurang tuk menziarah kat kafe...
KURANG tuk si pesakit, LEBIH tuk si pelawat nie....

mase nak naek lift tue plak,aku lepas masuk. tapi elok jek dak kina & arina melangkah terus lift tue bunyi sebab dah lebey berat... benci oke!!! dorang kuar jek, pintu terus tutop...
hantunye pakcik tak bagi aku kuar... nenek 2 orang tue kate muke aku nak cm nangis sebab tak dapat kuar... siap gelak bagai nak rak!!! panggggggg~~~~
heloooooooo.... korang salah tengok oke!!! aku just risau korang sesat kat sepital tue jek...
teda maknenye la aku nak ngis bagai sebab aku yang naek dulu, korang tinggal kat bawah.... huhhh!!

sesampai jek kat ward tue, harus la mate mencari doktor kacak... ngiahahaha...
boleh la kot berpura2 saket depan doc tue ke nanti... tapi nan adoooo.... TT__TT
jumpe jek katil dak rose tue, tengok die tengah tido... memang sedey betul tengok die....

wad 4-3
walupon takde rupe orang saket sangat, tapi sebab dah duk sepital, harus la mode sedey...
memula mukadimah time bergosip tue, mode sume dah nak ngalir ayor mate... tapi tuk 10 minit pertama jek...
pastu bilik tue kami yang ponyaaaa~~~
bising oke bergosip... time pesakit dapat makanan, kitorang pon sama naek makan skali....
siap duk atas katil bagai makan (arina)... sikit lagi nak rupe cam tengah berkelah...
nenek & makcik2 yang ade di sekeliling pon, dari elok-elok nak sehat terus saket balik dengar kitorang borak... 
ade sorang makcik nie dari jasin (die yang bagitau), datang melawat kawan die saket kat kaki dak rose tue, tapi tetibe enteprem kat kitorang... berkenalan bagai pastu join... 
adeh.... tapi cam tak selesa la kan tetibe ade orang luar sebok nak bergosip sama nie.... 
pegi la gosip ngan kawan acik kat sana tu.... huhhhhh.. tapi ku layankan jebat....

debash debush dekat kul 6 kitorang gerak dari sepital...
mase nak balik tue, dak rose kuarkan statement sedey bile die cakap "aku baru rase nak hepi tapi korang nak balik dah" sebelom aku join nangis, baik aku balik...
sooooooooooooo..... tata rose, aku bagi ko extra 2 ari jek kat sepital tue...
kalu ko tak kuar gak, malas nak kawan... huhhhhh!!!

akhirnya kami si gojes ni meneruskan tapak kuar dari ward tue....
dak kina & dak arina meneruskan ektibiti terkutok mereka mencolek saya....


kejadian sebenar: rose, aku & sume doakan ko & baby sehat tau... kuatkan semangat tue sebab kamiorang sayang sama kamooo & mail...  eyhhh!!! mail kamiorang tak sayang.... hahahaha....

0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~