|~sape klik dia comey~|

Tuesday, May 10, 2011

|~nak nangis ke tak nak ek?~|

aku tak tau nape aku sedey sangat rini....
adoi la....

aku tak nak nangis sebab aku tak mau die tau aku sedey dengan ape yang berlaku nie...
aku tak nak die sedey....
aku sayang die...

aku sokmo cakap aku redho & hepi jek dengan ape pun keputusan yang die wat...
siap aku ajo die segala wat keputusan yang betul...
tue pon sebab aku tak nak wat die rase bersalah...
kalu die tau aku sedey sebab die,
aku tau die akan rase lagi sedey & rasa bersalah..

aku just doa satu hari nanti aku dapat gak sama-sama ngan die....
walupon sekejap.... tapi aku dah bersyukur gile....

sedey jek bile pikir sume ketentuan nie...
tapi aku tau, aku kene redha...
aku tak boleh ade walupon 0.00000001% tak redha dalam ati aku....
sebab kalu aku tak redha, maknenye aku tak ikhlaskan ati aku dengan keputusan yang die buat...
dan aku pentingkan diri aku sorang bukan persahabatan kami....

persahabatan tak pentingkan pertemuan dan bape lama ko kenal die,
tapi keikhlasan ati ko dalam bersahabat & menerima sume tentang die....
kelebihan & kekurangan die,,,
tak gune kalu aku selalu jumpa, tapi takde keikhlasan dalam persahabatan kami....

depan die aku puji melambung, senyum sampai ketelinga....
tapi kat belakang die, aku ngumpat segala, mengaibkan die kat orang len....
tue bukan makne persahabatan tapi.... *pikir la sendiri*


lagu nie tuk manusia bernama sahabat...
walupon lirik nie cam doa Allah tunjukkan pilihan kekaseh yang tepat tuk diri....
tapi aku nak bagi kat sahabat aku....
sebab aku doa Allah kekalkan persahabatan yang Dia dah bagi kat aku dengan die...


cilok dari utube n memplagiat dari tuan punye blog nie
kredit gak tuk irene nadia sebab bagi aku dengar.
__________________________________________________________________________________
-istikharah cinta-

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..
_________________________________________________________________

kejadian sebenar:aku sayang ko. ko jangan nangis ek... nanti aku nangis gak... kalu kite berdua nangis, tue bukan name teman berhibur,,,, [^___^]Y

1 comments:

Cik e'daNk on June 28, 2011 at 2:45 PM said...

sokmo ak tetap ngis sue wlpn post ko wat ne dah sbln lbh uhuhu ak windo kamo shbtKU ~~~ ak brdoa agar prshbtn kita ne akn kekal sbgai shbt sjati smpi bila2....ak jgk nak ucpkn terma ksih bnyk2 sbb sudi kwn ngn ak slma ni ssunguhny talian prshbtn i2 sngt indah shbtKu ~~~~ TQ [^_^]

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~