|~sape klik dia comey~|

Tuesday, May 10, 2011

|~aku ade masalah besau dengan ko ni~|

p/s: sape tanak kumpul dosa @ati cepat tersentap tak yah bace.....


hola,
pagi tadi bile mau pegi kije as usual la melayan sinar fm....
sume ni mabunda yang ajo & perkenalkan dedulu,,,,
sampai idop aku kalu bangun pagi jek kene bukak sinar tue ha...
maybe ramai yang kate si kE, sY & krill tue banyak merapu, tapi as long aku gelak gumbira cukop la kan....

dalam idop nie, kalu ko dah setkan dari pagi muke ketat & ati panas,
insyaAllah sampai ke petang la ade jek la yang orang wat tak kene kat mate ko tue...
bende remeh pon boleh wat ko menyumpah seranah + mencaci maki + mengumpat = dosa free...
tak ke dah sesia jek idop ko sehari....

so mase aku duk dengar sinar semalam, si abang jem, mak ning dan yang seangkatan takde, cm terase la bosan  gak...
bagi aku nie ha, dorang tu kalu takde salah sorang, memang cam tak bape best la....
tetibe, mase tengah sarapan aku dengar gelak yang cam sejenis gayanya ngan abang jem tapi len bunyik sore die....
rupe-rupenye dak jozan yang ade....

zizan nape aku tengok
ko cam muke pakistan time nie ek?
memang gelak memanjang walupon kat dalam toilet,..
mase tengah drive, even kete @ lori @ jengkaut bejalan dengan lenggang lenggoknye,
aku still gelak memanjang dengar telatah dorang tue....
bile tengok jam, aigoooo lewat sudah tapi aku menten relax....
malas nak psiko-psiko nie.... teruskan jek gulak dalam kete....

setibanya *skema jawapan bm spm 2002* bile tibe di hopis yang amat spa nie,
aku membukak la sinar streaming thru website die,
die dok la loading jek manjang... hangin gak la kan...
dek sebab aku dah gelak jek sepanjang jalan, aku pon cam "oh okeeeeeee~~~ aku redho" sambil senyum ikhlas....

sume berpunca dari ko...
ko la wat aku gelak sensorang!!!

tapi pagi tadi kot la aku ingat abg jem dah ade balik, rupenye die nek keje rabu depan...
aku pon mengharap la si jozan datang lagi.... 
haremmmmmmmmmmmm..... dak jambu plak yang ade....
datang la setan-setan merangsang napsu aku ngumpul dosa dan mensia-siakan idop aku sehari rini....

aku memang berangin betul ngan dak jambu nie.... *pengumpulan dosa bermula*
memula aku oke la boleh terima la lawak dorang kat maharaja lawak tue,
siap gelak-gelak la bile dorang wat kelakar...
tapi bile orang duk puji jek die terbaek, die terbagus mula la datang belagak die tue....
si taukeh tue aku boleh terima lagi, tang si yus tue.
ape ke masalah die.... hish, tak tau la camne aku nak describe....
kat pentas tue belagak cam bagus jek sedangkan aku rase, kalu takde la si dak taukeh tue,
takdenye die kemana.... tapi die punye hovers tahap "helo astro, saya nk unsubscribe astro warna nie time dak-dak jambu wat persembahan jek. lepas dorang turun pentas, saya subscribe balik"

mintak maap le terkutok mengkome.
jz nak luah rase jek.

membalikkan diri ke topik asal, pagi tadi bile jek aku dengar jambu yang jadi tetamu sinar....
aku cam halah dengar jla, kot la best cam semalam walupun dalam ati tak bape nak redho siap aku pelahankan volume radio tue lagi.....
tetibe aku makin berangin la plak,,,,
aku cam rase yus tue biadap jek.... kE @ krill cakap die potong, pastu kekunon kelakar la tue bile die tido, cakap tah pebende tah...


yang paling aku tak boleh blah tadi bile ade 1 pemanggil nie, memang la cite die tak bape nak kelakar & panjang bejela, tapi ape masalah ko bile ko boleh tanya "ape kesimpulan die?" kat pendengar tue.... pendengar tue cam clueless jek... wutdeda la korang nie.....


aku tak penah lagi dengar sepanjang aku jadi pendengar radio, announcer yang lama @ yang baru cakap gitu kat pendengar dorang... dorang dengar jek ape pendengar tue cite....
paling jaat pon aku rase dorang cut the line off jek... tapi takdela sampai memalukan orang pon... (sebab dorang kaber kate line terputus)
bagi aku, jambu ni agak kurang comm skill la....

aku tak kesah la kalu dalam dunia luar nie die nak perangai camne,
tapi takyah la tunjok nau ko tue cam dari celah mana....
adehhh, ko kene la pikir mana yang lawak super duper kelakar dengan biadap.... *berkoyan dah dosa aku nie*


mungkin aku jek kot ade masalah nie,
kot la aku nie orang kampung yang konservatif lagi kolot...
lawak skema jek aku boleh time dalam hutak aku nie....


yang suke jambu jangan sentap pangkal ati plak bile aku kutuk-kutuk dorang...
bukan aku tak suke kump jambu tue, bebaru nie jek aku tak gemau dah sebab pangai si yus tue.....
chillex k.... sebab nie ape yang aku rase la kan...
ape yang orang len rase, ikut suke pangkal medula die la....



kejadian sebenar: pepandai la bawak diri..... *nasehat tuk diri aku sendiri gak....

0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~