|~sape klik dia comey~|

Sunday, February 7, 2010

|~sesi lepaking at GHM~|

pade suatu hari di bulan januari....
sedang aku bekerja ngan tekunnye,
tetibe telepon berdering ngan sopannye akibat di pelahankan bunyinye...
tp gegaran tatap cam ank badak lalu depan umah semut merah,,,
amatlah memeranjatkan medula oblongata aku yg tgh pokus pada kerjaya tue.,
akibat dari col itu,
aku pom angkat jla. penye dari mabonda yg ingin bgtau makakanda nk nek hambulen g sepital....

apakah kejadiannye????
karana BP (mukan sejenis minyak tuk kura2 @ kuda) amatlah tinggi....
justeru itu die kne masuk otel 8stars tue....
aku ngan penuh bergaya n kesopanan g la mengKOL inche bos yg jauh di mata tp dekat di bibir (sering menjadi sebutan) untuk meminta keizinan tuk balik awal....

setelah keizinan di perolehi, aku pom ngemas la ape patut..
pastu aku xterus g sepital tp balik mkn dulu....
pas mandi baru la perarakan menuju ke sepital bermula....
oleh karana mabonda sesangat la cemas,
perjalan yg sepatutnye 45 min menjadi sejam karana mabonda telah melawat kilang2 n taman perumahan di krubong.
sesampainye kt ER, makakanda hanyam tersenyum simpol di atas katil....
adiknye yg amatla kepenatan nie rase nk jek bagi pinjam kat selipar kat bibir die...
huhuhu....

selepas bape ketika berlalu,
aku mendicide kan diri tuk balik sb esoknye aku ade presentation yg sememeh...
sesampai jek kt rumah terus makakanda di masukkan ke wad yg menempatkan seorang uncle baba yg mempunyai cucu yg kacak, abg yg sape tah name die, beberapa org pakcik yang xsempat tuk di kenali n doc yg duk hosman.,,
aku AMAT SUKE melawat ke sepital pabile adenye cucu yg kacak n doc2 hosman... (blushing)

pada malam ke2, aku dpt kol dari sepital....
makakanda masuk icu karana BPnye amatla tinggi....
260/147 apakah itu benar???? itulah kebenarannye,,, die mgkin akan stroke,
aku dh mengugugaga karana tidak keruan....
seb bek doc bgtau makakanda still sedo...
kalu x, mau aku pakse kura2 aku terbang n mendarat kat epot bt bendam...

mase dlm icu.
aku telah di beri peluang tuk masuk ke dlm icu ngan kawan kakanda yg comey....
ouhhhh,,,, nk jek rase berpura2 ketakutan n suro die pegang sepanjang jln tue...
apekan daya.... saya ingt yg di atas lagi...... oleh itu saya pendamkan saja....

muke lepas discharged dari icu...
amatla kelaparan..... *kale kuning yg di pandang tue untuk saya*

seterusnye, selama bape ari aku duk g sepital tuk anto pape jek dari mabonda tuk makakanda nie. (budak suruhan) akan tatapi aku amat redha kerana tiap kali di sepital, cucu uncle itu berada di ujong kaki makakanda sahaja... itu jla citenye.... yang len malas dh nk tules...
loteh laaaa... gpon time tuk kelik... yehaaaa~~~!!!

CARGAS!!!




kejadian sebenar:menunjukkan kerajinan tahap anai2 cari mkn time ujan di depan doc hosmen n cucu kacak itu...


0 comments:

Post a Comment

 

mak-mak jemah~~~